grupa IV- 6 latki - Pani Agata


 

Polecam zabawy logopedyczne-( Dział organizacja: Grupy: logopeda pani Agnieszka - zajęcia podczas zawieszenia zajęć)

 

Zamieszczono również zajęcia z j. angielskiego ( Dział organizacja: Grupy: J. angielski podczas zawieszenia zajęć)

 

Kliknij w link:

https://drive.google.com/file/d/1iVTNhuYLsCgeUK7X1strHTnCsJgcQo-L/view?fbclid=IwAR0qReENgtahI778yA-R0IDipeJ9UvcOW72hDbBlFjpy82pcEE72H1_VAV0

 

 

Witam Was Kochane Zuchy w środę 3-go czerwca 2020r.
i zapraszam na zajęcia.

  1. Na początek troszkę ruchu! Fitness dla dzieci!

 

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

  1. Dziś mamy muzykę, wiec trochę zabawy z muzyką i misiem Gregorem :)

https://www.youtube.com/watch?v=M4iConu7-0s

 

  1.  Poćwiczymy rączkę - grafomotoryka.

 

http://przedszkole8.mielec.pl/wp-content/uploads/2019/02/szlaczek-IV-6.pdf

 

  1. Przerysuj szlaczki na kartce lub wydrukuj. Do jakich literek podobne są szlaczki???

 

Serdecznie Was pozdrawiam i przesyłam buziaki!

Wasza Pani Agata!  Jutro na zajęciach będzie wiersz, którego będziemy uczyć się na pamięć!!!

Drodzy rodzice, Kochane Zuchy:

Dzisiaj wtorek (2-go czerwca 2020r)  - dziś  matematyka (utrwalamy nazwy dni tygodnia)
i technika. Przekazuję dla chętnych propozycję zabaw na dziś.

Do zajęć potrzebne będą kropki biedronki podpisane cyframi od 1-7 bo siedem dni tygodnia.

  1. Na początek zaśpiewajmy z „Doremisiami”.

https://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ

 


2. „Jak biedronka zgubiła kropki” – W. Chotomska

W poniedziałek bardzo rano
Pierwsza kropka wpadła w siano.
Drugą kropką wiatr we wtorek
Grał w siatkówkę nad jeziorem.
W środę kos dał swoim dzieciom
Do zabawy kropkę trzecią.
W czwartek czwarta z siedmiu kropek
W świat ruszyła autostopem.
Piąta kropka w piątek rano
Wpadła w studnię cembrowaną.
Szóstą kotek wziął w sobotę
I nie oddał jej z powrotem.
A ta siódma przy niedzieli
Spadła w mieście z karuzeli.

3.Rozmowa z dziećmi na temat wiersza z wykorzystaniem kropek-liczebniki porządkowe:
•Ile kropek zgubiła biedronka?
•Którą kropkę biedronka zgubiła w poniedziałek/ wtorek...?
•Co się stało z pierwszą kropką/ drugą...?
•Ile kropek zostało biedronce?

4.„Dni tygodnia” - dokonywanie analizy i syntezy wyrazowej

•Dzielenie wyrazów (dni tygodnia) na sylaby
•Wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie
•Dzielenie wybranych wyrazów na głoski (wtorek, środa, piątek, sobota).


5. Zabawa plastyczno-techniczna „Gdzie znajduje się biedronka?
Dzieci otrzymują kolorowankę lub samodzielnie rysują obrazek zgodnie z poleceniem rodzica:. Zadaniem dzieci jest układanie, kolorowanie lub naklejanie biedronki
według instrukcji np:
•połóż ( pokoloruj, przyklej, narysuj) biedronkę na kwiatku,
•połóż ( pokoloruj, przyklej, narysuj) biedronkę pod liściem z lewej strony itp.


Na koniec zajęć wymień dni tygodnia!!!
 Mam nadzieję, że wszyscy zdrowi !!!
Zróbcie coś przedszkolnego - pamiętajcie,  zajęciami realizujemy podstawę programową Wychowania Przedszkolnego !!!

MARZĘ O NORMALNYCH ZAJĘCIACH W PRZEDSZKOLU!!! Dołożę wszelkich starań aby  uroczyste zakończenie Roku się odbyło! Bardzo mi na tym zależy i będą informować na bieżąco rodziców i możliwość organizacji uroczystości.

Pozdrawiam i życzę zdrówka!!!! Agatka

 

 

Witajcie KOCHANE ZUCHY w poniedziałek
w

DNIU WASZEGO ŚWIĘTA 

  1.  

Zapraszam na niespodziankę od wszystkich pań z przedszkola !!!!!

Specjalnie z okazji WASZEGO święta każda pani opowie Ci bajkę albo powie wierszyk  Gotowy / gotowa ??

START

https://drive.google.com/file/d/1apda7z1ToE9CoASi2F6E3L6xl3jaMXr4/view

Teraz zróbcie pyszną sałatkę owocową z przepisu Pani Iwonki albo zjedzcie pyszne looodyyyyy!!!!

MOJE KOCHANE DZIECI ŻYCZĘ WAM WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W DNIU WASZEGO ŚWIĘTA, Miłego dnia

1000000000000000000000000000000000 Buziaków

1000000000000000000000000000000000 Uścisków

1000000000000000000000000000000000 Przytulasów 

Agatka

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witam Was Kochani w piątek  29.05.2020

 

 Dzisiaj czas poświęcimy tacie:  „MÓJ TATA”

 

Moi kochani we wtorek świętowaliśmy Dzień mamy, mam nadzieję ze zrobiliście jakieś miłe niespodzianki. Dzisiaj będziemy świętować z tatą. Święto taty jest 23 czerwca, ale my w przedszkolu zawsze obchodzimy to razem.

 

  1. Na początek trochę ruchu z piosenką „Kto tak skacze?“

 https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

  1. Posłuchajcie teraz wiersza  : „Dla mojego Tatusia“ B. Formy
 

 

Chodzimy z Tatą na długie spacery,
mamy wspaniałe górskie rowery.
Po parku na nich często jeździmy
i nigdy razem się nie nudzimy.
Gdy mroźna zima nagle przybywa
i śnieżnym szalem wszystko okrywa,
bierzemy narty i śnieżne szlaki
wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.
Często chodzimy razem do kina,
lubimy kiedy dzień się zaczyna.
Mam swego Tatę - to wielkie szczęście,
życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

Rozmowa do wiersza:

-  O kim jest wiersz?

-  Co można robić z tatą w parku?

-  Jak można  jeszcze inaczej spędzać wspólny czas z tatą?

 

3. Kochani, a teraz posłuchajcie piosenki dla taty

    http://https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

4. „ Czy dobrze znam mojego tatę?”- odpowiedzcie kochani na pytania o tacie:

 - Jak ma na imię Wasz tata?

 - Gdzie pracuje Wasz tata?

 - Jaka jest Wasza ulubiona zabawa z tata?

 - Jakie jest ulubione danie taty?

 

5. Proszę napiszcie teraz samodzielnie na kartce wyraz TATA, (dzieci mogą napisać ten wyraz w liniaturze - proszę rodzica pomoc przy poprawnym zapisie wyrazu).
 Pamiętacie jak wymawiamy pierwszą głoskę w tym wyrazie?  Podziel słowo TATA na sylaby i głoski. Z ilu sylab się składa to słowo? Super, dwóch! Z ilu głosek składa się to słowo? Tak czterech!!!

 

6.  Na koniec wykonaj zadanie w KP cz.4. str. 44-45. Połącz głoski z podanych obrazków
 i narysuj co Ada i Olek podaruje mamie i tacie z okazji ich święta?

Kochani proszę, spróbujcie dzisiaj sprawić tacie jakąś niespodziankę. Może powiedzcie mu coś miłego? Albo z pomocą mamy przygotujcie coś dobrego do jedzenia, lub do picia?:)

 

Moje słoneczka kochane to tyle na dzisiaj. Ściskam Was gorąco i miłego weekendu życzę!!!

AGATKA

 

Witam Was Kochane Zuchy w czwartek ( 28.05.2020 )

  1. Na początku troszkę się rozśpiewamy i pobudzimy nasze buźki :) Będzie śmiesznie!

 

https://www.youtube.com/watch?v=EhOEOfxO7v0

 

I jak Wam poszło-buźki rozśpiewaneeee, rozćwiczoneeeee?

 

  1. A teraz przechodzimy do konkretów - zajęcia rytmiki. Zaśpiewajmy
    i wykonujmy polecenia wydawane przez Panią prowadząca zajęcia.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

Brawo !!!

 

  1. „Wymarzona podróż dla mamy i taty”- narysuj miejsce do którego chciałabyś/ chciałbyś zabrać rodziców na wakacje - użyj wyobraźni. Wyczaruj piękny obrazek, jestem ciekawa tych miejsc.

 

  1. Na zakończenie zaśpiewaj raz jeszcze piosenkę dla mamy „Kocham cię” oraz wykonaj zadania z KP cz.4 str.48

 

Buziaki i uściski, pani Agatka:

Religia

29.05 piątek

ZMARTWYCHWSTAŁY JEZUS POSYŁA NAM DUCHA POCIESZYCIELA

 

Piosenka o znaku krzyża (W Imię Ojca i Syna…)

Jezus jest zawsze z nami i pomaga nam w różnych sytuacjach. Dzisiaj dowiemy się, kto jeszcze

udziela nam swojej pomocy i pociesza nas, kiedy jesteśmy smutni.

 

Opowiadanie: Marek – pocieszyciel

Dzisiaj przyszedłem do przedszkola i od razu zauważyłem, że Kasia jest smutna.

– Co się stało? – zapytałem.

– Mama wpięła mi we włosy nową spinkę w kształcie kwiatka. Chciałam, żeby zobaczyły ją

moje koleżanki. Szybko rozebrałam się w szatni i pobiegłam do sali. Zawołałam koleżanki, ale spinki już nie było. Teraz jest mi smutno. Tę spinkę dostałam od babci Marysi – opowiedziała mi Kasia.

– Nie martw się – pocieszałem ją – spinka na pewno gdzieś leży. Chodź, pomogę ci jej szukać.

Razem na pewno ją znajdziemy.

Szukaliśmy spinki w sali, ale nigdzie jej nie było. Zapytałem panią, czy możemy wyjść do

szatni, aby tam poszukać zguby. Pani zgodziła się. Szukaliśmy na podłodze i na ławkach. Kiedy nie mogliśmy znaleźć spinki, Kasia zaczęła płakać. Wziąłem ją za rękę i powiedziałem:

– Nie płacz, Kasiu, poszukajmy jeszcze w twoich ubraniach.

Podszedłem do kurtki Kasi, ale w kieszeniach nie było spinki. Zajrzałem do czapki i krzyknąłem:

– Kasiu, tu jest twoja zguba.

Kasia ucieszyła się i powiedziała z radością:

– Dziękuję ci, Marku, za to, że mnie pocieszałeś i znalazłeś moją spinkę.

– Dlaczego Kasia była smutna?

– Kto i w  jaki sposób pocieszał Kasię?

– Jak Kasia podziękowała Markowi?

 

Czasem jesteśmy smutni. Tak było z przyjaciółmi Pana Jezusa kiedy odszedł do nieba. Zanim jednak wstąpił do nieba Pan Jezus zapowiedział, że pośle im POCIESZYCIELA – DUCHA ŚWIĘTEGO, który ich wszystkiego nauczy i przypomni co Jezus głosił, aby mogli stać się świadkami Jezusa w świecie. Tak się stało. 10 dni po Wniebowstąpieniu Pana Jezusa na uczniów zstąpił Duch Święty, który uzdolnił ich do głoszenia Ewangelii, dał im odwagę i mądrość. To wydarzenie będziemy przeżywali w najbliższą niedzielę, jest to bardzo ważna uroczystość.

 

Duch Święty objawia się w znakach. Jakie są znaki Ducha Świętego poznasz układając puzzle:

  1. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=136c02fa86a8
  2. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=33c014ab1057

 

Warto często modlić się o dary Ducha Świętego dlatego nauczymy się piosenki, w której Go wzywamy

https://www.youtube.com/watch?v=KDPsgIxr8qI&fbclid=IwAR1ojEBLWK1FE7TFl_YAOZneymOWSrZrydMTZhUkWu-n2MPcps1TtlXocWM

 

28.05 czwartek

NIEDZIELA DNIEM PAŃSKIM

 

Dlaczego niedziela jest dniem świętym?

https://www.youtube.com/watch?v=HyZgnC6AMbI&feature=emb_logo

 

Co powinniśmy robić w niedzielę?

https://wordwall.net/pl/embed/5090c8c95272451882a428b7c4ce55aa?themeId=2&templateId=2

 

Na zakończenie – piosenka OTO JEST DZIEŃ  http://https://www.youtube.com/watch?v=W7MThu45RdY

 

 

WITAM ZUCHY W ŚRODĘ -  27.05.2020

Tematyka tygodnia – „Moja rodzina-MÓJ SKARB”

 „W rodzinie wszyscy sobie pomagamy”

 

            Witajcie kochani, dzisiaj o tym jak możemy sobie pomagać! A naprawdę możemy, nawet w jakiś prostych     rzeczach, ale o tym za chwilę.

 

  1. Na początek trochę wygibasów przy piosence „Boom Chicka Boom” Mam nadzieję, że Wam się spodoba

https://www.youtube.com/watch?v=69f9sCwhwYk

 

  1. Moi kochani zazwyczaj jest tak, że w rodzinie wszyscy sobie pomagamy. Każdy ma jakieś obowiązki, zwłaszcza teraz jak wszyscy jesteśmy razem w domu. W jaki sposób pomagacie w domu?, Kto z Waszej pomocy jest zadowolony?, W jaki sposób możesz sprawić  przyjemność swoim bliskim, rodzicom, bratu, siostrze? Co robi tata i mama w domu”? Pamiętajcie, że rodzice nie są robotami. I o tym piosenka

http://https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

 

  1. Posłuchajcie teraz wiersza „Mama”

„MAMA” - J. Suchaczewska
- Mamo, zapnij mi guziki!
- Mamo, wciągnij mi buciki!
- Mamo, zawiąż sznurowadło!
- Mamo, podnieś, bo coś spadło!
- Mamo, przynieś mi łyżeczkę!
- Mamo, popraw poduszeczkę!
We dnie, w nocy, wieczór, rano,
Ciągle tylko – Pomóż mamo!
Za to beczeć umie sam.
- Znasz takiego?
- Bo ja znam.

              Rozmowa do wiersza:

Co myślicie o zachowaniu chłopca?

Czy Wy czasem też tak się zachowujecie? :)

Jak byśmy mogli pomóc mamie?

 

Proponuję moje drogie przedszkolaki, aby każdy z Was odrysował swoją dłoń na kartce, albo poprosił o pomoc rodziców, To będzie Wasza „pomocna dłoń”, obok narysujcie w jaki sposób byście mogli pomagać rodzicom?

Może posprzątać swój pokój, albo pomóc coś przy obiedzie? Wynieś papierki do kosza. Czekam na Wasze pomysły!

 

  1. A teraz alfabet ze Śpiewającymi brzdącami No to śpiewamy

              http://https://www.youtube.com/watch?v=lfBSX2tqHNg
„Utrwalamy literkę W”

             Ściskam Was kochani i do jutra – Pani AGATKA

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witam Was Kochane Zuchy w ten niezwykły dzień, dziś mamy wtorek ( 26.05.2020)

Dziś DZIEŃ MAMY !!!!

  1. Z tej okazji na początek włącz (na you-tobie lub moją wiadomość);  piosenkę , której się uczyłeś i zaśpiewaj ją mamusi.

 Teraz przytul ją bardzo mocno i złóż życzenia J

https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

  1. „ Buziaki dla MAMY” - bardzo ciekawa zabawa matematyczna.

Potrzebna nam będzie kostka do gry, pamiętasz jaką figurą geometryczną jest ta kostka? Brawo  to sześcianJ

Będziemy rzucać kostką 6 razy! 

Zaczynamy!!!

 Rzut pierwszy. Ile masz oczek?

  1. Uściśnij MAMUSIĘ tyle razy ile masz oczek na kostce.

Rzut drugi. Ile masz oczek?

  1. Daj MAMUSI tyle buziaków w policzek ile masz oczek na kostce.

Rzut trzeci. Ile masz oczek?

  1. Weź MAMUSIĘ za ręce i obróć się z nią dookoła tyle razy ile oczek wyrzuciłeś na kostce.

Rzut czwarty. Ile masz oczek?

  1. Wyślij tyle buziaków  z raczki do mamy ile oczek wyrzuciłeś na kostce.

Rzut piaty. Ile masz oczek?

  1. Pogłaszcz MAMUSIĘ po głowie tyle razy ile masz oczek na kostce.

Rzut szósty, ostatni. Ile masz oczek?

  1. Pocałuj MAMUSIE w nosek tyle razy ile wyrzuciłeś oczek na kostce.

 

Prawda że super zabawa :) :)

 

  1. Na zakończenie „ Praca niespodzianka” z okazji święta MAMUSI idź do swojego pokoju i stwórz dla mamy najpiękniejszy rysunek jaki potrafisz. To będzie Twój prezent dla MAMUSI- do dzieła !! :)

Dla wszystkich MAM z okazji  Naszego święta życzę

RADOŚCI, MIŁOŚCI, SZCZĘŚCIA i wiele CUDOWNYCH chwil.

Niech każdego dnia świeci dla Was słońce,

A uśmiech gościł na Waszych twarzach nieustająco!!

Życzy wychowawczyni

AGATA KOCEK---TEŻ MAMA

Ps. Przesyłam z życzeniami piosenkę dla wszystkich MAM w niemym ale cudownym wykonaniu Waszych  i moich pociech.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Witam Kochane Zuchy w PONIEDZIAŁEK 25.05.2020

Tematyka tygodnia – „Moja rodzina-mój skarb” .

            Moje kochane przedszkolaki witam Was i Waszych rodziców bardzo serdecznie. Mam nadzieje, ze odpoczęliście przez weekend,

  W tym tygodniu ciąg dalszy o rodzinie, mam nadzieję, że trochę razem pouczymy się i pobawimy

 

  1. Może na początek trochę się poruszajcie z Muzykalną Sową. No to wstajemy z kanapy i ruszamy się!

https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o

 

  1. Dzisiaj zaczynamy od tematu rodziny, od przypomnienia, kto jest w naszej rodzinie. Kto jest naszą najbliższą,  a kto dalszą? Zaczynamy od wiersza  „JADĄ GOŚCIE” – M. Olechowska, D. Raczyńska


Wreszcie nadeszło to upragnione,
To wyczekane i wyśnione,
Moje marzenie o 6 świeczkach.
Dzisiaj zostanie spełnione.

W domu wielka wrzawa od rana;
Mama nie wyspana, ale roześmiana.
Duży stół nakrywa tata,
Bo zawita tu pół świata.

Już wybiła ta godzina,
Właśnie schodzi się rodzina –
Dzwonią do drzwi: dziadek, babcia,
Wujek Krzysio, ciocia Sabcia.
Dziadka Tadka też witamy,
To jest tata mojej mamy.

Coraz więcej jest radości,
Coraz więcej wchodzi gości.
Wszyscy już przy stole siedzą,
Tort urodzinowy jedzą.

Rozmowa do wiersza:

Do jakiej uroczystości szykuje się rodzina?

Jak nazywają się osoby, które przybyły na urodziny?

Ile przybyło osób?

Kto należy do rodziny „bliższej, a kto do „dalszej”

 

  1. „Mama i tata”- zabawa utrwalająca umiejętność czytania sylab łączenia ich w wyrazy: Napiszcie na karteczkach sylaby:

MA  MA  TA  TA   TA  MA   MA TA, a następnie ułóżcie takie wyrazy: MAMA, TATA, TAMA, MATA,

A teraz ułóżcie  wyrazy na sylabę:  MA-MAPA, MALAGA, MAGDA, MAPETY ITP.,  na sylabę TA-TACA, TAPETA, TAMA,

 

Napiszcie hasło MAMA I TATA  na kartce i ozdóbcie wg własnego pomysłu.

 

Czekam na Wasze piątkowe  prace (z waszą buźką) na mój telefon – przypominam nr 668154191 !-i dziękuję tym, którzy wysyłają zdjęcia.

          Ściskam Was Kochani i do jutra – Pani Agatka

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witam Was Kochane Zuchy w piątek ( 22.05.2020r. )

„Rodzina mój Skarb”- piosenka, utrwalenie literek  i praca plastyczna

1 .Na początek potańczmy : )

https://www.youtube.com/watch?v=69f9sCwhwYk

SUPER !!

 

  1. W tym tygodniu rozmawiamy sobie o rodzinie, już niedługo święto NASZYCH RODZICÓW.

W związku z tym przypomnijmy sobie piosenkę dla mamy.

Posłuchaj jej kilkukrotnie, postaraj się śpiewać razem z podkładem. Pamiętaj!!! to będzie niespodzianka ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=9cuEHDgTSeU

Kocham cię ti amo je t'aime (Śpiewające Brzdące)

Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.

Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.

Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie…

 

  1. A teraz zabawa z utrwalaniem LITEREK. Posłuchaj piosenki:

                  https://www.youtube.com/watch?v=lfBSX2tqHNg

Czy masz swoją ulubioną literkę ? Jaka to literka, jakie słowa znasz na tą głoskę? Dlaczego to twoja ulubiona literka? Napisz ją na kartce ( dużą) i ozdób np. w kwiatki, gwiazdki, baloniki wg twojego pomysłu.

 

SUPPEERRRRRRRRR-BRAWO!!!!

 

  1. „Kwiaty dla mamy i niespodzianka dla taty”- na koniec wykonajcie pracę plastyczną dowolną techniką. Rodziców BARDZO PROSZĘ o zdjęcia dzieci z pracą w ręku.

     

Trzymajcie się cieplutko, tęsknie za WAMI :*

Wasza pani Agatka. Ps-proszę o zdjęcia PRAC-niespodzianek dla rodziców  I NAGRANIA PIOSENKI - OCZYWIŚCIE CHĘTNYCH!!!! (Do poniedziałku do godziny 11.00).


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Religia 22.05 piątek

WYRAŻAM MIŁOŚĆ DO MOJEJ MAMY

 

Na początek modlitwa:

Dobry Boże, dziękujemy Ci za nasze Mamusie.

Dziękujemy za to, że nas kochają i otaczają nas swoją opieką.

Dziękujemy Ci, Boże, za to, że nas wychowują.

Maryjo, Matko Nasza opiekuj się naszymi mamami. Amen.

 

Już wkrótce najpiękniejszy dzień w roku – święto naszych mam. 26 maja będziemy przeżywać DZIEŃ MATKI.

Przygotujmy dla nich piękne laurki – które  będą wyrazem naszej miłości, szacunku i wdzięczności

 

Opowiadanie LAURKA DLA MAMY

Zbliżało się święto wszystkich mam. Wiele dzieci, by pokazać jak bardzo kochają swoje mamy, rysuje im laurki. Takie zadanie dostały dzieci z przedszkolnej grupy „Krasnoludki”. Wszystkie dzieci grzecznie siedziały przy stolikach i malowały piękne obrazki. Zadanie wcale nie było łatwe. Pani poprosiła dzieci, by namalowały coś, z czego ich mamy najbardziej się ucieszą. Przy jednym ze stolików siedzieli Marysia, Paweł i Michał. Dzieci razem zastanawiały się, co mają namalować swoim mamom.
- Ja namaluję serce, duże i czerwone, takie na cała kartkę – zaproponował Michał.
- Ooo … - zasmuciła się Marysia – ja też miałam taki pomysł. Ja też chciałem narysować serce.
- Ale ja byłem pierwszy – bronił się Michał – poszukaj teraz innego pomysłu.
- A ja narysuję duży bukiet kwiatów, taki z czerwonych róż. Taki najbardziej lubi moja mama – wtrącił się do dyskusji Paweł.
- Ooo … - znowu zasmuciła się Marysia – właśnie chciałam powiedzieć, że narysuję mojej mamie kwiaty, ale nie zdążyłam.
- Trudno – triumfalnie stwierdził Paweł – ja byłem pierwszy i rysuję kwiaty, a ty wymyśl coś innego.
Chłopcy już zabrali się za malowanie swoich laurek, a Marysia ciągle siedziała i nie wiedziała, co może narysować swojej mamie. Zauważyła to pani wychowawczyni. Podeszła do stolika dzieci.
- Co się stało Marysiu? Dlaczego nie rysujesz obrazka dla mamy? – spytała pani Marysię.
- Bo nie wiem, co mama narysować – odpowiedziała dziewczynka.
- A jak myślisz, z czego twoja mama może się ucieszyć - dopytywała się pani starając się pomóc Marysi.
- Chciałam narysować mamie serce, ale Michał pierwszy je wymyślił. Później chciałam narysować kwiaty, ale Paweł je rysuje. A ja teraz nie wiem, co mam narysować – złościła się Marysia.
- Ty również możesz narysować serce lub kwiaty. Nie ważne, co malują inni. Ważne jest to, co ty chcesz namalować swojej mamie – pani zachęcała Marysię do malowania.
- Ale ja chciałabym, by moja mama dostała coś wyjątkowego, coś innego – Marysia ciągle była niepocieszona.
- Na pewno każdy twój rysunek będzie dla mamy wyjątkowy. Na pewno bardzo się z niego ucieszy. Nie trać czasu i weź się do malowania – pani dalej zachęcała Marysię.
Marysia powoli, bez przekonania, sięgnęła po kartkę i kredki. W tej chwili przypomniał sobie, że jej mama bardzo lubi oglądać zdjęcia. To podsunęło jej pomysł. Dziewczynka postanowiła, że narysuje portret swojej mamy. Szybko sięgnęła po kredki i zaczęła malować.
Wszystkie dzieci bardzo przykładały się do swoich prac. Gdy skończyły, chwaliły się swoimi malunkami. Były na nich kwiaty, serduszka, ale także rzeczy nietypowe jak szklanka soku pomarańczowego, koszyk wypełniony owocami, a nawet mama na rowerze. Widać było, że dzieci dobrze znają swoje mamy. Wśród obrazków był też portret mamy namalowany przez Marysię. Pani obejrzał go z uwagą. Nie był to zwykły portret. Miał coś, co go wyróżniało od zwykłych portretów.
- Powiedz Marysiu, dlaczego narysowałaś mamę w koronie? – zapytała pani.
- Bo moja mama jest niezwykła, jest jak królowa – odpowiedziała Marysia.
- A dlaczego mama na tym portrecie ma smutna minę? – dopytywała dalej pani.
- To nie jest smutna mina tylko poważna mina, bo prawdziwe królowe na portretach zawsze mają poważne miny, a moja mama jest jak prawdziwa królowa – dumnie odpowiedziała Marysia.
- Masz rację – pani zgodziła się z Marysią – twoja mama jest prawdziwą królowa, a ty jesteś jej prawdziwą księżniczką.
A wy drogie dzieci, czy namalowałyście już laurki dla swoich mam? Jeśli jeszcze nie, to zastanówcie się co wasze mamy lubią najbardziej. Narysujcie im to i wręczcie z najlepszymi życzeniami. I koniecznie nie zapomnijcie dorzucić parę szczerych uśmiechów i słodkich całusów.

 

Proponuję, by zrobioną dla kochanej mamy laurkę wręczyć w Dzień Matki i zaśpiewać z Arką Noego:

Kocham Cię MAMO! : https://www.youtube.com/watch?v=VbnX61GvHqU

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Witam się z Wami w czwartek ( 21.05.2020r. )

„Rodzina mój Skarb”

  1. Na początek trochę wygibasów przy piosence „Boom Chicka Boom” Mam nadzieję, że Wam się spodoba :)
  2. https://www.youtube.com/watch?v=69f9sCwhwYk
  1. W tym tygodniu rozmawiamy sobie o rodzinie, już niedługo święto osoby BARDZO WAŻNEJ w rodzinie DZIEŃ MAMY.

W związku z tym Waszym zadaniem będzie nauczyć się piosenki dla mamy.

Posłuchaj jej kilkukrotnie, postaraj się śpiewać razem z podkładem. Nie śpiesz się mamy na to parę dni : ) Za jakiś czas poproszę Was o nagranie jak śpiewasz tą piosenkę …. będzie niespodzianka ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=9cuEHDgTSeU

Kocham cię ti amo je t'aime (Śpiewające Brzdące)

Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.

Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.

Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie…

 

 

W piosence są słowa Ti Amo,  Je taime – oznaczają one kocham cię w języku włoskim i francuskim. We Włoszech i Francji dzieci tak mówią do swoich mam kocham cię : )

Pamiętasz jak słowa- kocham cię brzmią, po angielsku ? I love you – BRAWO !!

  1. Na koniec wykonaj zadanie w KP cz.4 str.44-45 Połącz głoski  z podanych obrazków i narysuj co Ada i Olek podaruje mamie i tacie z okazji ich święta?

Jestem ciekawa a TY ? Czekam na zdjęcie :): )

 

Trzymajcie się cieplutko, tęsknie za WAMI :*

Wasza pani Agatka. Ps-proszę o zdjęcia i filmy z naszych uroczystości przedszkolnych (jak posiadacie).

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Religia 21.05 czwartek

WNIEBOWSTĄPIENIE PANA JEZUSA

 

Modlitwa – piosenka Święty uśmiechniętyhttp://https://www.youtube.com/watch?v=Ha8f5amqPxA

- Kto może zostać świętym?

- Gdzie mieszkają Święci?

- Jak powinniśmy się zachowywać by dostać się do nieba?

 

Powinniśmy starać się być coraz lepsi, czynić dobro, słuchać innych (szczególnie rodziców), modlić się, spotykać się z Panem Jezusem w kościele by kiedyś zamieszkać z Panem Bogiem w niebie.

 

Pan Jezus wiele razy ukazywał się ludziom po Swoim Zmartwychwstaniu i uczył jak żyć.  40 dnia Pan Jezus udał się z uczniami na Górę Oliwną i powiedział, że musi odejść do nieba. Żegnając się z nimi poprosił by uczyli o Panu Bogu. Potem uniósł się do nieba.  To odejście Jezusa do nieba, do Ojca nazywamy WNIEBOWSTĄPIENIEM. Będziemy je przezywać w najbliższą niedzielę a dokładnie 40 dzień od Zmartwychwstania mija dziś.

 

To wydarzenie ukazują puzzle : https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=19173a4ddf12

 

https://wordwall.net/pl/resource/2390634

 

Pan Jezus czeka na każdego w niebie, które jest najwspanialszym z miejsc

Na zakończenie piosenka NIEBO TO… : https://www.youtube.com/watch?v=JclFXky3YLE

 

 

WITAM WAS SERDECZNIE MOJE KOCHANE ZUCHY. DZISIAJ MAMY ŚRODĘ 20-go maja  

 

  1. Na początek troszkę ruchu. Zapraszam na gimnastykę:

 

  1. https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
  2. Dzisiaj pobawimy się z literką W, w. Posłuchajcie piosenki i przypomnijcie sobie literki, które już znamy:

 

https://www.youtube.com/watch?v=lfBSX2tqHNg

 

  1. Recytacja wiersza E. Zechenter – Spławińskiej „Woda”

    Woda
    Jestem kroplą wody,
    mogę być małą łzą
    i wielkim mogę być morzem.
    To ja wypełniam rzeki,
    to mnie znajdziesz w jeziorze.
    W deszczu, śniegu,
    w źródłach gorących
    i w kryształowym lodzie.
    Tyle tajemnic
    ukrywam w sobie.
    Swą cierpliwością nawet skały
    rozsadzić mogę
    lepiej niż dynamit.
    Moja siła porusza elektrownie.
    Moje ciepło ogrzewa domy...
    Choć jestem tylko
    kroplą wody...

    Rozmowa na temat wiersza:
    - o czym był wiersz?
    - gdzie możemy znaleźć kroplę wody?
    - o czym będziemy dzisiaj rozmawiać?

    3. Rozmowa kierowana:
    - Jaką głoską rozpoczyna się słowo woda?
    - Czy znacie inne słowa rozpoczynające się głoską w?
    - Czy znacie słowa w których głoska w, występuje w środku?
    - Jakie słowa kończą się na głoskę w?

    4. Prezentacja litery w, W oraz składanie modelu wyrazu woda przez dzieck o:   W  O  D  A, WO-DA
    Układanie modelu wyrazu woda ( wyraz, podział na sylaby i głoski w wykorzystaniem kartoników).
    5. Prezentacja monografii pisanej litery w, W oraz pokaz multimedialny sposobu pisania litery małej i wielkiej.
    a) wodzenie palcem w powietrzu,
    b) pisanie litery na tacy z kaszą manną.



6. Samodzielne pisanie litery w, W z wykorzystaniem kart pracy-seledynowe książeczki.
 Zakończenie
 Śpiewanie sylab na melodię „Panie Janie”
a) Dziecko otrzymuje kartkę z sylabami ( wa, we, wi, wo, wu) w różnej kolejności.
wa wo wi wu
wa wo wi wu
wa wo wi
wa wo wi
wu we wa wi wo wu
wu we wa wi wo wu
wa wo wu
wa wo wu
b) Wspólne odczytanie sylab.
c) Śpiewanie sylab.

 

Bardzo proszę rodziców o wysyłanie na mój telefon wszelkich nagrań  i zdjęć z Naszych przedszkolny uroczystości – Dziękuję Agata Kocek


 

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVv

Witam serdecznie. Dzisiaj wtorek (19-go maja 2020r.)

 

Matematyka jest ciekawa – kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania od manipulowania przedmiotami przez rachowania na palcach i innych zbiorach zastępczych.   
( Potrzebne będą: guziki x10, klamerki x 10, kubeczek, talerzyk, karteczki z napisanymi cyferkami od 1 – 10).    
          


1. Na początek posłuchajmy piosenki pt: „ Jeden, dwa i trzy-mama tata śpi”. Śpiewających Brzdąców oczywiście!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng

  1. „Witamy swoje palce” – R. mówi rymowankę, a dziecko realizują jej treść

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk 
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec 
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec 
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę 

Następnie dzieci przeliczają swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

  1. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. R. wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dzieci mogły je policzyć. Następnie układają przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dzieci wysypują z kubka liczmany i liczą.  Kto miał tyle samo, dobrze wykonał zadanie.

R . uderza w talerzyk, a dziecko odtwarza dźwięki za pomocą liczmanów, odpowiednio je podpisując. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy R. uderza w talerzyk, a dziecko podskakuje tyle razy ile dźwięków słyszy.

  1. „Dodajemy i odejmujemy” – dzieci otrzymują 10 klamerek, manipulują nimi – dodają i odejmują, ustalając wynik działania.
  2. „Matematyczne zagadki”:
    1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
    2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
    3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
    4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
    5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
    6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
    7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
    8) Ile to jest razem 3 i 3?
    9) Ile boków ma trójkąt?
  3. „ Potrafię przeczytać i napisać cyferkę”- praca indywidualna – dziecko otrzymuje kartę pracy z poznanymi cyframi, piszą po śladzie a potem samodzielnie wybraną przez rodzica cyferkę. ( Przypominam, że  dla chętnych Karty Pracy są w przedszkolu). Możemy korzystać z seledynowych kart pracy – liczy się każda aktywność dziecka!!!

BUZIOLEEEEE-PANI AGATKA

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

WITAJCIE KOCHANE ZUCHY w poniedziałek ( 18.05.2020)

W tygodniu porozmawiamy sobie o Rodzinie, tematyka tygodnia:

„Rodzina mój skarb”

  1. Na początek trochę się poruszamy : )

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w&list=RDLNouuY9zrKQ&index=2

 

SUPER !!

 

  1. Odpowiedz na pytanie co to jest DOM ? Czy dom to tylko budynek?

Dom to miejsce, budynek w którym mieszkamy. Dom to także rodzina, czyli osoby, które są ze sobą związane i się kochają – mama, tata, siostra, brat itd. W domu czujemy się dobrze i bezpiecznie.

Domy na całym świecie mogą się od siebie różnić.

 

 

  1. Posłuchaj wiersza i rysuj to co słyszysz. Jeśli potrzebujesz to poproś mamę, tatę aby przeczytała go ponownie.

 

Agnieszka Karcz

Domek

Mały domek daszek ma,
a na daszku ptaszki dwa.
Duże okna, z przodu drzwi,
a przed domem schody trzy.
Obok domku buda psa,
który długi ogon ma.
Wokół domku stary płot,
a na płocie czarny kot.

 

Pochwal się swoim obrazkiem!!!!

 

  1. Na koniec zobacz bajkę pt. „Pomysłowy Dobromir buduje dom”- zobacz jak wyglądają etapy budowy domu, co jest do tego potrzebne.

 

            http://https://www.youtube.com/watch?v=1Pcyo1ra-nQ

              Przesyłam buziaki i uściski

              Wasza Pani Agatka!!!!

Religia

14.05 czwartek

OBJAWIENIA MARYJNE W FATIMIE

 

13 maja mija 103 rocznica pierwszego z 6 spotkań Matki Bożej z 3 pastuszków z portugalskiej Fatimy. Franciszek, Łucja i Hiacynta z zapałem odpowiedzieli na prośbę Maryi o modlitwę o pokój i nawrócenie.

O tych spotkaniach Maryi z fatimskimi dziećmi opowiada film – Dzień w którym zatańczyło słońce

Oto on:http://https://gloria.tv/post/gXdmbraVVhiB6zApY2We4ite3

 

Matka Boska i dziś zachęca nas do odmawiania różańca – wielu ludzi od początku pandemii koronawirusa każdego dnia modli się na różańcu o zdrowie, siły dla lekarzy i pielęgniarek oraz o ustanie epidemii. Zachęcam do wspólnej modlitwy z Matką Bożą.

15.05 piątek

PAN JEZUS I DZIECI

 

Kiedy Pan Jezus chodził po ziemi przychodzili do niego nie tylko dorośli, nie tylko chorzy i cierpiący. Z wielką radością i zaufaniem podchodziły także dzieci, które On błogosławił, przytulał i był cały dla nich.

Stawiał nawet dzieci jako wzór do naśladowania dla ludzi, którzy w niego uwierzyli. „Musicie stać się jako dzieci, aby wejść do nieba” – mówił.

Fragment z Ewangelii św. Marka (Mk 10,13-16)

Przynosili Mu również dzieci, żeby ich dotknął; lecz uczniowie szorstko zabraniali im tego.  A Jezus, widząc to, oburzył się i rzekł do nich: «Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im; do takich bowiem należy królestwo Boże.  Zaprawdę, powiadam wam: Kto nie przyjmie królestwa Bożego jak dziecko, ten nie wejdzie do niego». I biorąc je w objęcia, kładł na nie ręce i błogosławił je.

 

Puzzle ukazujące powyższe spotkanie Jezusa z dziećmi:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35c43f0860c8&fbclid=IwAR3qjkzIuopfm05FDchhk6ZuwlL79m5uLxFZDvXorJ7-pU-m2KyTsyTLF6A

 

A na koniec piosenka :D https://www.youtube.com/watch?v=hWTz_gUnCf8

 

 

 

Hej Zuchy!!! Dzisiaj piątek (15-go maja 2020r.)  

Dzisiaj przyjacielem łąki będzie ŻABA

 

1. Zabawa ruchowa „Żabie zabawy”.

Na hasło „Żabki skaczą”, dziecko naśladuje żabie skoki. Na hasło żabki pływają, dziecko w leżeniu przodem, naśladuje pływanie żabką. Na hasło żabki odpoczywają, dziecko wykonuje siad klęczny, chowa głowę w ramiona, pochylając się do przodu.

 

2. Słuchanie piosenki „Żabka mała”

https://www.youtube.com/watch?v=HAgdfTsCmSI

Rozmowa do treści piosenki:

O czym była piosenka?
Jaka była żabka?
Co może być małe? Jak nazywa się przeciwieństwo słowa mały?
Co może być duże?
Kogo żabka nie słuchała? Dlaczego trzeba słuchać swojej mamy?
Jeśli dzieci nie słuchają rodziców, co może się stać?

 

 

„ Żabi skok”- praca plastyczną ( wiem jest ich dużo, ale prace plastyczne to motoryka mała, twórcze myślenie i poczucie estetyki – jednocześnie w zasięgu możliwości rodziców)

Skacząca żabka z orgiami  zachęcamy dzieci do wykonania skaczących żabek z papieru z wykorzystaniem techniki orgiami. Można wyświetlić jeden z filmików instruktażowych znajdujący się poniżej:

http://https://www.youtube.com/watch?v=2p4SyN8Y8Is

https://www.youtube.com/watch?v=7NmgDkqZyZ4 https://www.youtube.com/watch?v=tnaWiuWep

https://www.youtube.com/watch?v=2dxXuIhKt3c

 

Na konniec proponje utrwalenie posiadanej wiedzy poprzez rozwiązywanie zagadek – „Przyjaciele łąki”. (Odpowiedzi podzielcie na sylaby i głoski).

Skaczą po łące ,
pływają w wodzie.
Z bocianem żyją w
ciągłej niezgodzie ( żabki )

Co to za panie mają
pasiaste ubranie ,
od nich słodki miodek
na pewno dostaniesz . ( pszczoły )

Skrzydełka mam jak płatki
choć sam nie jestem kwiatem ,
I nad kwiatami w słońcu,
wesoło fruwam latem . ( motyl )

To jest takie dziwne zwierzę ,
bo ma tylko jedną nogę .
Własny domek ma na grzbiecie,
Kto to jest , na pewno wiecie ? ( ślimak )

Chociaż są malutkie,
bardzo pracowite.
Spotkasz je na łące,
bo są ich tysiące.( mrówki )

Dziób czerwony, długie nogi.
Żabki ze strachu schodzą mu z drogi. ( bocian )

Łatwo zauważysz między
listeczkami jej czerwony płaszczyk
z czarnymi kropkami . ( biedronka )

Na zielonej łące kwitnie ich tysiące.
W swej nazwie „sto” mają jak się nazywają? (stokrotki)

Pośród pól rzucone plamki czerwone,
lecz gdy w zbożu chcą zagościć,
to się rolnik na nie złości.(mak)

Znacie takiego małego konika,
który jest zielony,
w trawie sobie cyka ? ( konik polny )

 

Kochane Zuchy  w wolnej chwili utrwalcie umiejętność pisania  literki: J, j oraz przeczytajcie z jej udziałem sylaby: JA, JO,  JU,  JE, JI, JY.

Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowego weekendu!!!  Agatka Kocek, Izabela Woźny.


 

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

Witajcie KOCHANE ZUCHY w czwartek 14.05.2020 r. DZISIAJ CIĄG DALSZY O MIESZKAŃCACH ŁĄKI I LASU

 

  1. Mówiliśmy już sobie o motylkach, pszczółkach, biedronkach teraz czas na mniej pracowitego owada. A oto zagadka:

Kręcą się i pracują,
kopiec z igieł budują.
Dźwigam igły jak bele,
nie odpoczywam wcale.
Pełno nas w całym lesie,
każdy coś dźwiga, niesie.
Oto macie dowody
wspólnej pracy i zgody.

Czy już wiecie….. Tak !! Mrówka : )

  1. Na jaką głoskę rozpoczyna się słowo MRÓWKA, a na jaką głoskę kończy. Super !! Podziel słowo MRÓWKA na głoski – z ilu głosek się składa? Podziel tez na sylaby – z ilu sylab się składa?
  2. Czas na film o mrówkach. Zobacz jakie to pracowite i mądre owady. Pamiętasz jak kiedyś nazwaliśmy te owady- czyścicielami lasu- pamiętasz dlaczego ? : )

https://www.youtube.com/watch?v=4giCKXHP660

  1. Stwórz według swojego pomysłu mrówkę ( narysuj, wyklej itp. ).
  2. Na koniec troszkę się poruszamy : ) Skacz jak żaba : )

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

Miłego dnia dla Was i Waszych rodziców-Pani Agatka. Ps dziękuję za zdjęcia!!!

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxx

Witajcie moje Zuchy dzisiaj ŚRODA 13.05.2020

Tematyka dnia : „ Pracowite pszczoły”

Witam Was moi kochani. Mam nadzieje, ze wszyscy dobrze się macie i tęsknicie za przedszkolem tak jak ja! Dzisiaj porozmawiamy sobie o… teraz zagadka:

Latem krążę,
ile sił,
zbieram z kwiatów
złoty pył.

 

Już wiecie, o czym będziemy rozmawiać? Tak jest, dzisiaj o pszczołach! Nawet nie wiecie jak bardzo ważne są dla Nas pszczoły, a szczególnie ich praca. To dzięki nim mamy pyszne owoce i warzywa, a także piękne kwiaty. Pszczoły to nie tylko miód. Ale o tym za chwilę!

  1. Pamiętacie nasze muzyczne środy? No to dzisiaj piosenka do tańczenia:

https://www.youtube.com/watch?v=wpz36D0WaDg

  1. A teraz obejrzyjcie kochani krótką bajkę o pszczołach

  http://https://www.youtube.com/watch?v=r65R8crNjig

Mam nadzieję, że po tej krótkiej bajce dowiedzieliście się, że zanim miód trafi do słoika to pszczoły muszą się naprawdę dużo napracować.

  1. „U jak wielki uśmiech” – pamiętacie naszą piosenkę o samogłoskach - mała powtórka, nauczcie rodziców?

SAAAAMOOOOOGŁOOOSKIIIIIII------

A jak ?... Aligator

E jak?...Eskimosek

I jak?...wielki indyk

O jak?... Okulary

U jak ?...Uśmiech  no i dzisiaj wiemy, że U jak UL

Proszę podzielcie te słowa na sylaby, jakie głoski słyszycie na początku słowa?

Rodzicu, proszę napisz drukowane U na kartce. A teraz Ty przedszkolaku spróbuj napisać w powietrzu, a może teraz mamie, albo tacie na plecach? Co Ci przypomina ta litera?

Teraz zróbcie tematyczne ćwiczenia w  kartach pracy. A może już zrobiliście?:) Czekam na zdjęcia, nawet nie wiecie jak one mnie cieszą.

Jeśli są takie przedszkolaki, które nie wiedzą jak smakuje miód to dzisiaj na zadanie koniecznie spróbujcie trochę (o ile jest w domu)

To wszystko na dzisiaj, uściski dla każdego przedszkolaka i serdeczne pozdrowienia dla rodziców.

  1. Na koniec zajęć wróbcie techniką dowolną pszczółkę np.:

 

Powodzenia!!!! Pani Agatka!!!

 

 

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

 

Witajcie kochane Zuchy we wtorek  ( 12.05.2020 r. ) dzisiaj matematyka, troszkę ruchu
i technika!!!

 

Zacznijmy od zabawy przy piosence „ Bal na łące” Podczas piosenki skaczemy po pokoju, gdy mama lub tata wypowie hasło MOTYLKI- zamieniamy się w motylki
i machamy skrzydełkami ( rączkami) gdy usłyszymy słowo BIEDRONKI – chwytamy rękami ramiona tworząc małe skrzydełka i zamieniamy się w biedronki. Na hasło KONIKI POLNE zamieniamy się w koniki i skaczemy po pokoju
J

SUPER !!

 

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

 

Teraz czas na kolejne zadanie – zabawa z matematyką : )

Pamiętacie figurę geometryczną – KWADRAT, narysuj ją w powietrzu. Brawo !! Co może być w kształcie kwadratu ??( serwetka, stół, obraz, znak drogowy ) Jakie są boki kwadratu? ( takie same, równe) Świetnie !!

Czy masz w domu kostkę do gry, kostkę Rubika lub inną ? Policz ile ma boków?  Tak 6- stąd nazwa tej właśnie figury to SZEŚCIAN bo ma 6 ścian : )

 

Otwórz karty pracy cz. 4 str. 40 Zobacz tu mamy sześciany,  jak wygląda sześcian rozłożony- policz jego kwadraty. Narysuj na każdym kwadracie jednego owada ( np. biedronkę, konika polnego, motyla, mrówkę, pszczołę, muchę).

A teraz rzuć kostką do gry- sześcianem – policz ile masz oczek na kostce- zrób tyle podskoków ile wyrzuciłeś oczek