grupa II- 4 latki Pani Iwona


                       

Kliknij w link:

https://drive.google.com/file/d/1iVTNhuYLsCgeUK7X1strHTnCsJgcQo-L/view?fbclid=IwAR0qReENgtahI778yA-R0IDipeJ9UvcOW72hDbBlFjpy82pcEE72H1_VAV0

 

 

Szanowni Rodzice dzieci uczęszczających do Publicznego Przedszkola nr3

w Jastrzębiu-Zdroju

 

W dalszym ciągu mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo dzieci, a także wszystkich

informuję, że za zgodą Organu Prowadzącego,

zajęcia w naszym przedszkolu zostały zawieszone

od dnia 01.06.2020 r. do dnia 05.06.2020 r.,

W okresie, tym nauczyciele będą  kontynuować zajęcia przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość.

Zgodnie z  Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie określenia dłuższego okresu pobierania zasiłku opiekuńczego w celu przeciwdziałania COVID-19 (Dz. U. poz. 656), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 kwietnia 2020 r. w sprawie określenia dłuższego okresu pobierania zasiłku opiekuńczego w celu przeciwdziałania COVID-19  (Dz. U. poz. 748) i i rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie określenia dłuższego okresu pobierania zasiłku opiekuńczego w celu przeciwdziałania COVID-19  (Dz. U. poz. 790).

Informuję w dalszym ciągu jest możliwość korzystania przez Państwa z dodatkowego zasiłku opiekuńczego na dziecko do 8 r.ż.

Oswiadczenie_do_uzyskania_dodatkowego_zasilku_opiekunczego.docx

Jeżeli placówka, do której uczęszcza dziecko, będzie otwarta, jednak nie zapewni opieki wszystkim dzieciom, rodzice tych dzieci nadal mogą wystąpić o dodatkowy zasiłek opiekuńczy. Jeżeli mimo otwarcia placówki rodzice nie zdecydują się na posłanie do niej dziecka z powodu stanu  epidemii, również dodatkowy zasiłek opiekuńczy będzie im nadal przysługiwał.

        O funkcjonowaniu placówki w kolejnych dniach  będziemy informować  na bieżąco.

 

Życzę Wam dużo zdrowia

Jolanta Paluch

Dyrektor Publicznego Przedszkola nr3

w Jastrzębiu-Zdroju

 

Polecam zabawy logopedyczne-( Dział organizacja: Grupy: logopeda pani Agnieszka - zajęcia podczas zawieszenia zajęć)

 

Zamieszczono również zajęcia z j. angielskiego ( Dział organizacja: Grupy: J. angielski podczas zawieszenia zajęć)

 

Temat tygodnia Niby tacy sami

Propozycje zabaw i zajęć 3 czerwiec / środa

1. Ćwiczenia ruchowe - dbamy o sprawność fizyczną, podnosimy odporność organizmu, Zaczynamy !!!

https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

2. Zadania w Kartach pracy, cz. 2, nr 56. Dziecko:  − ogląda obrazki i mówi o tym, co na nich widzi,  − mówi jak ubrane są dzieci z różnych krajów, − liczy palce, które pokazują dzieci, − mówi, ile lat mają: Ada, Paloma, Diego i Kazuo, Rodzic kontynuuje rozmowę na temat obrazków. Pyta dziecko: − Jakie są dzieci na całym świecie?  − Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same? − Co najbardziej dzieci lubią robić? Rodzic  opowiada o krajach, z których pochodzą dzieci przedstawione na obrazkach. Przekazuje ciekawostki na temat kultury tych narodów.

3. Zabawa ruchowa przy wierszu Bożeny Formy. Zaproponuj rodzeństwu i rodzicom, aby pobawili się wspólnie w zabawę –rymowankę.

Tańczyć wszyscy lubimy, 

duże koło robimy.  

Teraz głośno tupiemy  

klaskać dobrze umiemy. 

 Wiemy, co to jest koło,  

w nim idziemy wesoło.  

Na bębenku gra pani,  

zatańczymy dziś dla niej.

Rozejrzyj się wokół siebie i wskaż w otoczeniu kształt koła. Zakreśl go w powietrzu palcem, potem na podłodze nogą.

 

Propozycje zabaw i zajęć 2 czerwiec / wtorek

1. Wysłuchanie wiersza Przyjaciel Jadwigi Koczanowskiej.

Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel pomoże, przyjaciel nie zdradzi,
Przyjaciel pocieszy i dobrze doradzi.

Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza. Rodzic  pyta: − Ilu przyjaciół wystarczy mieć? − Kogo możemy nazwać przyjacielem? − Po czym można poznać przyjaciela? Wypowiadanie się na temat: Co to znaczy być dobrym kolegą i przyjacielem? Przygotowanie niespodzianki dla przyjaciela. Dziecko  rysuje „Czarodziejski obrazek” dla kolegi lub koleżanki z przedszkola.

2. Posłuchaj piosenki, zastanów się jak spędzasz czas ze swoim przyjacielem? Naucz się spiewać.

https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8

3. Wszystkie dzieci na całym świecie obchodzą swoje święto. Zobacz z jakich krajów pochodzą twoi rówieśnicy.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

 

 

 

Temat tygodnia Święto rodziców

Propozycje zabaw i zajęć 29 maj/ piątek

1.Zadanie na kartach pracy cz.2, nr 53. Kreśl po śladzie kształt apaszki dla mamy i krawata dla taty. Kieruj się wg strzałki. Następnie wypełnij je dowolnymi , kolorowymi szlaczkami i wzorami. Na dolnym szlaczku pokoloruj obrazki, powiedz komu wręczysz  krawat, a komu apaszkę ?

2. Poruszaj się przy piosence „Zygzak”, wykonuj wygibasy we wszystkie strony

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&list=PLh-uyy44bPNrFVXi0_3iSvHMPLVPEIMht

3. Zaśpiewaj piosenkę „Kocham cię mamo”. Powiedz rodzicom jak bardzo ich kochasz.

https://www.youtube.com/watch?v=VbnX61GvHqU

 

Propozycje zabaw i zajęć 28 maj/ czwartek

1.Wykonaj z bibuły kolorowe kwiaty dla mamy i taty. Wykorzystaj różnej długości patyczki (łodygi).

https://www.youtube.com/watch?v=T7HkLzfMLH4

2. Gotowe kwiaty posegreguj wg koloru, długości łodygi lub innej wybranej cechy. Policz ile jest wszystkich kwiatów? Ile jest kwiatów w każdej z grup, które utworzyłeś? Porównaj ich liczebność, wskaż gdzie jest najwięcej, a gdzie najmniej? Poproś mamę o 2 wazony, do każdego z nich włóż po tyle samo kwiatów, przelicz kwiaty w bukietach. Wskaz na kostce właściwą liczbę.

3. „Portret” – dowiedz się od rodziców jak go wykonać. Wykonaj portret mamy i taty.  Podpisz w odpowiednim miejscu : MAMA, TATA

4. Pamiętaj o tym, że ruch to zdrowie. Zatańcz z rodzicami i rodzeństwem taniec „Zygzak” . Wykonuj wygibasy w prawo i lewo

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&list=PLh-uyy44bPNrFVXi0_3iSvHMPLVPEIMht

 

Propozycje zabaw i zajęć 27 maj/ środa

1.Posłuchaj opowiadania o Adzie i Olku. Opowiedz  jaką niespodziankę przygotowały dzieci swoim rodzicom? Pomyśl co możesz zrobić, aby sprawić mamie i tacie radość? Porozmawiaj z rodzicami co sprawia, że na ich ustach pojawia się uśmiech :) 

https://www.youtube.com/watch?v=RdzPe0CRtAc

2. Zaśpiewaj mamie piosenkę „Kocham cię mamo”. Powiedz  jak bardzo ją kochasz, przytul się do niej.

https://www.youtube.com/watch?v=VbnX61GvHqU

3. „Mama i tata” zatańcz i zaśpiewaj wspólnie z rodzicami

https://www.youtube.com/watch?v=Mdf3rFNbkss

4. Zadanie w kartach pracy cz.2, nr 55. Opowiedz kolejno obrazki jak Ada i Olek spędzają wspólnie czas z rodzicami  -Czy ty także spędzasz dużo czasu z mama i tatą ?

- Pomagasz mamie w obowiązkach domowych?

-Czy spędzasz z rodzicami czas na spacerach lub pieszych wycieczkach?

- Pomagasz tacie w pracach remontowych w domu?

-Czy codziennie słuchasz bajek, które czytają rodzice?

 

Propozycje zabaw i zajęć 26 maj/ wtorek

1. Przypomnij piosenkę „Drodzy rodzice”, zaśpiewaj ją swoim rodzicom.

https://www.youtube.com/watch?v=-tVIXoqMgqQ

2. Powtórz wiersz „Kwiaty dla mamy i taty”, zarecytuj swoim rodzicom. Wykonaj laurkę z serduszkami i wręcz mamie i tacie.

3. Wykonaj zadanie w kartach pracy cz.2, nr 54. Narysuj w ramkach prezenty, jakie chcesz wręczyć rodzicom.Z pomocą mamy i taty  przeczytaj wyrazy: mama, tata. Spróbuj je napisać na kartce samodzielnie wg wzoru.  Policz ile serduszek jest na dolnym szlaczku, których jest mniej lub więcej, po równo?

 

Propozycje zabaw i zajęć 25 maj/ poniedziałek

1. Porozmawiaj z mamą i tatą o swojej rodzinie, dowiedz się jak rodzice poznali się ze sobą, w jakich okolicznościach. Policz ile osób ma twoja rodzina. Oglądnij z rodzicami wspólne fotografie, wspominajcie dawne czasy.

2. 26 maja jest święto mamy, w czerwcu będzie święto taty. Rodzina jest bardzo ważną grupą społeczną, w której każde dziecko znajduje miłość, zrozumienie, opiekę, zaufanie. Wysłuchaj wiersza i powiedz o czym jest mowa? Naucz się wiersza „Kwiaty dla mamy i taty” na pamięć.

Dla kogo te kwiaty?

Dla Mamy i Taty.

Od kogo bukiecik?

Od nas – grzecznych dzieci.

Gdzie je zerwałyście?

Na łące, oczywiście.

A kiedy zbierane?

W słoneczny poranek.

Czemu je dziś przynosicie?

Bo Mamusię i Tatusia kochamy nad życie.

3. Oglądnij film i odpowiedz na pytanie : Czym jest dla ciebie rodzina?

https://www.youtube.com/watch?v=5Te9zDThQBA

4. Posłuchaj piosenki „Drodzy rodzice”, naucz się zwrotek i refrenu.

https://www.youtube.com/watch?v=-tVIXoqMgqQ

 

Temat tygodnia Kubusiowy przyjaciel natury -projekt

Propozycje zabaw i zajęć 22 maj/ piątek

1.Ćwiczenie analizy słuchowej , sylabizowanie nazw przedmiotów używanych do higieny osobistej oraz zdrowej żywności. Chętne dzieci wypowiadają głoskę, którą słyszą na początku danego wyrazu. Rozmowa z domownikami na temat ekologii, jak być eko dzieckiem. Dzieci podają przykłady jak należy postępować jak być eko.

2.Eko przedszkolak- zadanie na kartach pracy cz.2, nr 40. Dbając o planetę Ziemia należy pamiętać o szanowaniu  przyrody i środowiska. Rośliny dostarczają nam tlen konieczny do życia. Każde dziecko wie, że należy szanować rośliny oraz dbać by było ich dużo w otoczeniu. Wykonaj zadanie łącząc elementy kwiatu z ich właściwymi fragmentami na obrazku.(cebulka, łodyga, liść, kwiat). Kreśl po śladzie i pokoloruj tulipany.

3.„Jestem mały ogrodnik” kreśl po śladzie sylwetę konewki, rozpocznij zgodnie  z kierunkiem strzałek– karta pracy cz.2, nr 38.  Ozdób konewkę kolorowymi szlaczkami. Na dolnym szlaczku nazwij z pomocą rodzica przedmioty, które są niezbędna do pracy w ogrodzie. Podziel ich nazwy na sylaby.

4. Wyjdż z rodziną na majowy spacer. Obserwuj zieleń przyrody, jej róznorodność, nazywaj rośliny. Zaobserwuj przy bbudynkach mieszkalnych kontenery na odpady, przypomnij sobie jakie wrzucamy do zielonego, żółtego i niebieskiego kontenera. 

Propozycje zabaw i zajęć 21 maj/ czwartek

1.Dbam o zdrowe środowisko wokół siebie. Poznaje zagrożenia środowiska naturalnego, przyrodniczego. Zapoznaje się ze sposobami recyklingu. Rozumie słowa: ekologia, recykling. Zapoznanie ze sposobem segregacji oodpadów. Powiedz jak możesz pomóc środowisku naturalnemu poprzez swoje działania proekologiczne. Oglądnij przygody Eko patrolu i bierz z niego przykład każdego dnia. Zostań Eko przedszkolakiem.

https://www.youtube.com/watch?v=I-b0z5LqhKc

2.Wykonaj zadanie w kartach pracy cz.2, nr 41.  Nazwij kolory kontenerów, jakie odpady wrzucamy do nich?  Posegreguj śmieci na obrazku łącząc je prawidłowo z odpowiednim kontenerem. Na dolnym szlaczku kreśl po stadzie kontur  kontenerów, pokoloruj je w trzech kolorach.

3. Segreguję odpady – praca plastyczna. Wytnij z papieru w trzech kolorach: żółty, zielony, niebieski prostokąty, naklej  na nie właściwe  odpady, np. butelkę plastikową do pojemnika w kolorze żółtym. Wdrażaj poznaną wiedzę w codzienne czynności.

Propozycje zabaw i zajęć 20 maj/ środa

1. Poznanie zasad utrzymania higieny ciała,  zapoznanie z filmem edukacyjnym "Higiena osobista". Powiedz jak dbasz o higienę ciała?  – Czego należy używać, aby pozbyć sie bakterii i wirusów z rąk? – Jak często myć ręce?-  Gdzie nie należy dotykać się rękami kiedy jesteś w miejscu publicznym lub korzystasz z zabawek kolegi? Czy dbasz też o higienę jamy ustnej? – Jak nazywa się lekarz leczący zęby?  - Korzystasz z wizyt u stomatologa?

https://www.youtube.com/watch?v=-NvoY-TKpn4&list=PLRZXSPYoEX2050fRr-nTCArK4McfVks5z&index=2

2. Wymień nazwy przedmiotów, które używasz do higieny osobistej i podziel je na sylaby, np. my-dło, szam-pon, wo-da. Pobaw się w zdrowe sylaby z rodzeństwem.

3. Ruch jest zdrowym elementem odporności. Zachęcam do wspólnych ćwiczeń.

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

Propozycje zabaw i zajęć 19 maj/ wtorek

1. Pobaw się z rodzicami i rodzeństwem, wykonaj test o zdrowiu. Dokończ rymowanki:

Wszyscy mamy słodkie minki, bo zjadamy...........................(witaminki)
Masz gorączkę? Na co czekasz? Pora by Cię zbadał.............(lekarz)
Witaminki, witaminki dla chłopczyka i ................................(dziewczynki)
Ziemniaki i buraki jedzą wszystkie.....................................(dzieciaki)
Gdy czystość w koło świeci, zdrowi są starsi i zdrowe są ..........(dzieci)
Jedz owoce i jarzyny w nich mieszkają ...............................(witaminy)
Przez cały rok pij marchewkowy .......................................(..sok)
Myję zęby, bo wiem właśnie o tym, kto ich nie myje ten ma.......(kłopoty)
Mydło wszystko umyje, nawet uszy i..................................(szyję)
Kto się często myje ten długo ..........................................(żyje)
Cały dzień cukierki ssałam, a o paście .............................(zapomniałam)
My lubimy czyści być, więc się trzeba często....................(myć)
Skakać, biegać, tańczyć wkoło razem będzie nam .............(wesoło)

2. Dbam o zdrowie, często myję ręce – wykonaj pracy plastyczną wg wzoru na filmie. Narysuj, wytnij elementy obrazka, nałóż je na siebie, stwórz obrazek ruchomy.

 https://www.youtube.com/watch?v=lugm86Af7vA

3. Posłuchaj piosenki, powiedz co należy robić po zabawie? – Co niszczy piana z mydła? – Jakie czynności  higieniczne wykonujesz aby być zdrowym? Naucz się śpiewać :)

https://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A

Propozycje zabaw i zajęć 18 maj/ poniedziałek

1. Z Kubusiem poznajemy piramidę zdrowia – wysłuchanie piosenki „Piramida żywienia“. Powtórz kolejno stopnie piramidy od podstawy, zapamiętaj najzdrowsze jej elementy.  Wymień jakie produkty spożywasz , aby dbać o swoje zdrowie i odporność? Jakie inne czynności są ważne dla zdrowia? /sport, przebywanie na świeżym powietrzu, spacery, higiena/.

 https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo

2. Oglądnij film edukacyjny Przygody Oli i Stasia – Zbilansowana dieta dziecka. Opowiedz-  jak ty się odżywiasz , aby dbać o swoją odporność  i zdrowie? – Czy spożywasz owoce i warzywa w różnorodnej formie? Z owoców można zrobić zdrowy koktajl lub sałatkę owocową. Z warzyw wykonasz sałatkę lub zdrową zupę warzywną. Te wszystkie elementy sprawią, że organizm będzie odporny na wirusy i bakterie.  https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4&list=PLMgt45qK4F7106_JvvUle6zdqjjA1pW8K

3. Zdrowe produkty, które poznałeś z piramidy żywienia są bardzo ważne. Ruch jest także zdrowym elementem odporności. Zachęcam do wspólnych ćwiczeń.

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

Temat tygodnia Nasze emocje 

Propozycje zabaw i zajęć 15 maj /piątek

1.  Przypomnij sobie piosenkę o emocjach, zaśpiewaj z domownikami. 

https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

2. Narysuj swoją rodzinę. Niech każdy ma uśmiech na twarzy, jest szczęśliwy. Powiedz jakie są powody do radości dla mamy, taty, rodzeństwa i ciebie? Wykonaj zdjęcie i przyślij swój obrazek na adres przedszkola lub do grupy na Facebooku.

3. Pamiętacie wizytę w teatrze? Proponuję obejrzeć jeszcze raz bajkę o Księżniczce na ziarnku grochu  w wykonaniu aktorów.

https://www.youtube.com/watch?v=s0ewbRswqy4&list=PLU_ASm_NBgKp6v2Gu2SkOoOP6oZREMpGb&index=10

Propozycje zabaw i zajęć 14 maj /czwartek

1. Zabawy matematyczne Utrwalamy figury geometryczne. Dziecko z wykorzystaniem mozaiki geometrycznej rozpoznaje figury, nazywa je: koło, kwadrat, trójkąt. Rozpoznaje prostokąt. Poszukuje w swoim otoczeniu figury. Z mozaiki geometrycznej buduje ciekawe kształty (dziecko może wyciąć z kolorowego papieru kształty figur. Na polecenie rodzica rysuje dany kształt figury geometrycznej, nadaje mu określoną emocję, wskazuje dlaczego dana figura jest, np. wesoła, co jest przyczyną radości?

 

2. Posłuchaj Piosenki o figurach. Przypomnij sobie nazwy figur, ich kształt. Narysuj na kartce papieru takie same. Jeśli narysowałeś, np. kwadrat – dorysuj do niego inne elementy tak, aby powstał ciekawy obrazek.

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

3. Z owoców wykonaj zdrowa sałatkę. Powiedz jaki kształt maja owoce?

 

4. Wyjdź z rodziną na majowy spacer, poszukaj w otoczeniu kształtów, nazwij je.  

 

Propozycje zabaw i zajęć 13 maj /środa

1.Ruch to zdrowie, to odporność. Ruch przy muzyce sprawia, że jesteśmy radośni, budzą się w nas  pozytywne emocje. Zaczynamy ćwiczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

2. Posłuchaj piosenki „Złość to straszny zwierz”. Powiedz – dlaczego dzieci były złe? – Co było przyczyną złości? – Gdzie dzieci zamknęły złość? – Co można zrobić, aby zapomnieć o negatywnych emocjach?

https://www.youtube.com/watch?v=G8Gv1sC3d3k

3. Porozmawiaj z rodzicami o emocjach : złość, smutek. Powiedz - w jakich sytuacjach się pojawiały? – Co było ich przyczyną? – jakie zachowania im towarzyszyły? – W jaki sposób można sobie z nimi poradzić?

Propozycje zabaw i zajęć 12 maj / wtorek

1. Zaśpiewaj piosenkę, podczas śpiewania refrenu : radość, smutek, złość i strach wskazuj na prawidłowe obrazki emocji, które wcześniej wykonałeś.

 https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

2. Emocje towarzyszą dzieciom każdego dnia. Należy rozpoznać skąd pochodzą, znaleźć sposób na radzenie sobie z nimi. Radość to emocje, które powinny być z dziećmi jak najczęściej J Porozmawiaj z rodzicami jak radzić sobie ze złymi emocjami. Możesz je wykrzyczeć lub wytupać a potem przy ulubionej muzyce się odprężyć i zrelaksować.

Posłuchaj piosenki „Jak się pozbyć złych emocji”

https://www.youtube.com/watch?v=DcI4zA9qxP0

3. Wykonaj papierowe emotki, wykorzystaj rolki po papierze.

https://www.youtube.com/watch?v=Js216IPX61w

4. Dla poprawy samopoczucia wyjdź na wiosenny spacer wśród zieleni i śpiewu ptaków. Obserwuj słońce i niebo.

 

Propozycje zabaw i zajęć 11 maj / poniedziałek

 

1. Co to są emocje? Rozmowa z rodzicami, rodzeństwem na temat emocji. Wyróżniamy emocje, np. radość, smutek, złość, zdziwienie. Reagujemy określonymi emocjami na zdarzenia wokół nas. Posłuchaj o jakich emocjach jest mowa, nazwij je i powiedz w jakiej sytuacji mogą tobie towarzyszyć.

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

2. Posłuchaj piosenki, powiedz o jakich emocjach jest mowa?  Naucz się słów piosenki, zaśpiewaj. 

https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

3.  Nazwij emocje na obrazkach. Jak myślisz, dlaczego dziecko jest radosne, smutne, zdziwione i złe ? Co może być przyczyną tych emocji ?

Temat tygodnia Majowa łąka

Propozycje zabaw i zajęć 8 maj/ piątek

1. Posłuchaj piosenki Dzielne ślimaki. Naucz się pierwszej zwrotki i refrenu.  Powiedz w jakim tempie porusza się ślimak, co nosi na sobie? Połóż się na dywanie i spróbuj poruszać się jak ślimak.

https://www.youtube.com/watch?v=ps8HvMiEMsc

2.Wykonanie zadania w karcie pracy, cz. 2, nr 50.  Dziecko rysuje po śladzie sylwetę ślimaka, koloruje rysunek.  Nazywa zwierzęta i owady przedstawione na zdjęciach, naśladuje ich ruchy. Podziel ich nazwy na sylaby, policz ile sylab jest w każdym z nich.

 

3. Zorganizuj z rodziną majowy spacer w okolice łąki. Zobacz jakie owady tam spotkasz, poszukaj ślimaka, biedronki - policz jej kropki. Przypomnij sobie jak liczymy do dziesięciu (biedronka może mieć dziesięć kropek).

https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng

Propozycje zabaw i zajęć 7 maj/ czwartek

1.Oglądanie reprodukcji malarskich przedstawiających łąkę, np. J. Chełmońskiego  Kaczeńce, S. Filipkiewicz Łąka, S. Kamocki Łąka. Opowiedz  jakie barwy dominują, czy przyjemnie patrzy się na takie obrazy? Na łące rośnie wiele różnorodnych kwiatów, spróbuj je nazwać. Powiedz z jakich części zbudowany jest kwiat i wskaż je.

2. Posłuchaj Kwiatowej piosenki - walczyka . Naucz się jej śpiewać, naucz się kroku walczyka, zatańcz z rodziną.

https://www.youtube.com/watch?v=yubWVQdFFeY

3. Wykonaj ulubiony kwiat rosnący na majowej łące, np. chaber

https://www.youtube.com/watch?v=DB6LxqoYTIM

4.  Wykonaj zadanie w kartach pracy cz.2, nr 51. Pamiętasz co to jest para?  Ile elementów występuje razem w parze? Połącz w pary owada i roślinę. Policz ile par powstało? Czego jest więcej, owadów czy kwiatów ?  O ile jest więcej owadów?   

Propozycje zabaw i zajęć 6 maj/ środa

1. Posłuchaj wiersza Grażyny Lech „Kwiaty na łące”

Dywan z kwiatów, ziół i traw

są w nim jaskry, maki, szczaw.

Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka,

kreta także tutaj spotkasz.

Możesz słuchać, patrzeć, wąchać !

Piękna kolorowa łąka.

Rozmowa na temat treści wiersza. Jak nazywa się miejsce o którym mowa? Wymień mieszkańców łąki oraz rośliny rosnące na łące.

2. Oglądnij film o łące, opowiedz jakie kolory kwiatów dostrzegasz?

https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4

Zatańcz wiosenny taniec do muzyki z wykorzystaniem kolorowej bibuły, którą potnij na cienkie paski.  Dobierz kolory podobne jakie posiada łąka: zielony, żółty, fioletowy, czerwony. 

3. Mieszkańcy łąki zagadki?

https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

4. Zaproś rodziców na majowy spacer . Poszukaj łąki lub zielonych rabat, na których rosną kwiaty. Nazwij je, wskaż gdzie jest łodyga, liście, kwiat.

 

Propozycje zabaw i zajęć 5 maj/ wtorek

1 . Zacznij dzień gimnastyką. Dbaj o swoje zdrowie

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY&list=PLL7iKFQm7tp1NB9PHmU7IT-YyxwDShZDW&index=18

 2. Zadanie w kartach pracy cz.2, nr 52. Wraz z rodzicem nazwij kwiaty na obrazkach, policz ile kwiatów jest w każdym bukiecie. W ramce narysuj tyle kresek ile kwiatów ma bukiet. Na dolnym szlaczku kreśl po śladzie kwiaty. Wykorzystaj kolorowe kredki.

3. Przypomnij sobie piosenkę o łące :

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

 

Propozycje zabaw i zajęć 4 maj/ poniedziałek

1. Dzieci oglądają książki o tematyce przyrodniczej. Rozpoznają i nazywają znane im rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę. Rodzic zapoznaje z nazwami tych, które są dzieciom nieznane.  Przekazuje podstawowe informacje na ich temat. Następnie wskazuje kolejno obrazki, pyta o nazwę rośliny lub zwierzęcia i prosi o opisanie jej/jego wyglądu. Oglądnij film o łące wraz ze Skrzatem Borówką.  Poznaj mieszkańców łąki, kwiaty które można tam spotkać . Nazwij je, podziel ich nazwy na sylaby.

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

2. Zapachy dochodzące z łąki – rozpoznawanie ziół po zapachu. Zdjęcia przedstawiające miętę, lawendę, szałwię,  6 pojemników po farbach plakatowych, olejki eteryczne (szałwia, lawenda, mięta), waciki. Rodzic układa zdjęcia przedstawiające rosnące na łące zioła: lawendę, szałwię, miętę. Podaje ich nazwy. Obok zdjęć układa pojemniki z wacikami nasączonym odpowiednim zapachem (dwa pojemniki z jednym zapachem przy zdjęciu). Następnie przekazuje dzieciom jeden pojemnik z zapachem szałwii. Dzieci wąchają, a następnie opisują swoje wrażenia. Dzieci zapoznają się z zapachem szałwii, Rodzic przekazuje kolejny pojemnik z zapachem lawendy, a potem – z zapachem mięty. Ustawia zdjęcia ziół obok właściwych zapachów. Drugi zestaw zapachów trzyma obok siebie.

3. Bąki z łaki i biedronki - posłuchaj piosenki, naucz się śpiewać jej refren. O jakich mieszkańcach łąki jest mowa w piosence?

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

4 . Łąka w maju – spacer z rodziną na łąkę.

 

Temat tygodnia Moja Ojczyzna

Propozycje zabaw i zajęć 30 kwiecień/ czwartek

1. Stolicą Polski jest Warszawa. To duże miasto ma wiele obiektów, które posiadają bogatą historię. Przez Warszawę płynie rzeka Wisła – największa rzeka w Polsce. Poproś rodzica, aby opowiedział i pokazał zdjęcia ukazujące Warszawę. Posłuchaj legendy o Warsie i Sawie.

https://www.youtube.com/watch?v=0m3UvlpNKOE

2. Herb Warszawy to umieszczona na czerwonym polu postać kobiety z długim, rybim ogonem – Syrena. W lewej ręce trzyma tarczę, a w prawej ręce wzniesiony do góry miecz. Nad postacią Syreny znajduje się złota korona, która symbolizuje zwycięstwo. Syrena pilnuje bezpieczeństwa mieszkańców stolicy. Tarcza i miecz jej w tym pomagają. Słuchanie legendy o Syrence warszawskiej (opracowanie redakcyjne legendy Artura Oppmana Syrenka). Rozmowa kierowana na podstawie usłyszanej legendy − Jak wyglądała Syrenka?  − Dlaczego rybacy chcieli ją schwytać? − Kto uwolnił Syrenkę? − Co obiecała Syrenka warszawiakom? Stare Miasto to najstarsza część Warszawy. Znajdują się tu piękne, kolorowe, stare kamienice. W czasie wojny Stare Miasto zostało całkowicie zburzone. Polacy jednak odbudowali je, starając się zachować dawny wygląd.

https://www.youtube.com/watch?v=U9LiChgH-Rk

Łazienki Królewskie to bardzo duży park. Można tutaj zobaczyć piękne budowle, np. Pałac na Wyspie, i przespacerować się ścieżkami wśród drzew, krzewów i kwiatów.

https://www.youtube.com/watch?v=iRutdUmA8Bw

Stadion Narodowy został zbudowany niedawno, na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Znajduje się nad Wisłą. Krzesełka na stadionie mają kolor biało-czerwony.

https://www.youtube.com/watch?v=jnuBWDarHUk

3. Wycieczka po Warszawie z profesorem Szymonem. Na pewno już znasz te miejsca.

https://www.youtube.com/watch?v=cL1ak9-ctGY

 

Propozycje zabaw i zajęć 29 kwiecień/ środa

1. Jestem dobrym Polakiem – nauka na pamięć wiersza Iwony Fabiszewskiej

Moja Ojczyzna.

Kocham moją ojczyznę, bo jestem Polakiem.

 Kocham Orła Białego, bo jest Polski znakiem.

Kocham barwy ojczyste: te biało-czerwone.

 Kocham góry i niziny, każdą Polski stronę.

Rozmowa na temat wiersza. − Jak nazywa się nasza ojczyzna? − Co to znaczy być Polakiem? − Dlaczego kochamy orła białego? − Jak wygląda nasze godło?

2. Flaga – ćwiczenie oddechowe. Małe flagi wykonane z bibuły karbowanej przymocowanej do patyczka. Dziecko nabiera powietrze nosem, następnie powoli wypuszcza je ustami, wprawiając w ruch swoje flagi.

Zagadki (Iwony Fabiszewskiej):

- Biały i czerwony kolor ma. Każdy Polak dobrze ją zna. (flaga)

- Gdy znaleźć chcesz jakieś miejsce lub w podróż się długą wybierasz, spoglądasz na nią uważnie lub ją ze sobą zabierasz. (mapa)

- Najdłuższa rzeka, co przez Polskę płynie, Warszawy i Krakowa, płynąc, nie ominie. (Wisła)

- Jaki to znak: w czerwonym polu biały ptak? (godło Polski)

3. Wykonaj zadania w kartach pracy cz. 2, str. 44 -45. Rysuj po śladzie sylwetę flagi, pokoloruj właściwie używajac tylko kredki czerwonej. Na dolnym szlaczku wskaż właściwą flagę Polski. 

Polskie symbole narodowe to: flaga, godło, hymn. Wykonaj zadanie w kartach pracy cz.2, str. 45. Znajdź w naklejkach i naklej prawidłowe elementy , powiedz co przedstawia godło Polski . Wykonaj polecenie na dolnym szlaczku.

4. Zobacz jak powstało nasze państwo - Polska. Utrwal nazwy i wygląd symboli Polski.:  flaga biało-czerwona, czerwone godło z białym orłem, hymn Mzurek Dąbrowskiego. 

https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0

Naucz się śpiewać hymn i wspólnie z rodzicami go zaśpiewaj. 

https://www.youtube.com/watch?v=DevmLQmIS7k
 

Propozycje zabaw i zajęć 28 kwiecień/ wtorek

1.  Oglądnij film ukazujący z lotu drona widok na Zamek Królewski w Krakowie. Opowiedz jak wygląda zamek i jego otoczenie.

https://www.youtube.com/watch?v=jUyQrQZD_oU

2. Rozwijanie zainteresowań własnym regionem. Zabawa konstrukcyjna z różnego rodzaju klocków  Mój dom to Polska. Budowanie ciekawych konstrukcji symbolizujących nasz kraj, np. Zamek Królewski na Wawelu.

3. . Wykonaj zadanie w kartach pracy cz. 2, str. 47. Przyjrzyj się jak wygląda Wawel, jego okolica. Opowiedz całymi zdaniami. Na dolnych obrazkach zamieszczone są fragmenty ilustracji. Odszukaj je i połącz linią. Powiedz co przedstawiają ?

 

Propozycje zabaw i zajęć 27 kwiecień/ poniedziałek

1. Oglądanie albumów przedstawiających zdjęcia z różnych stron Polski. Dziecko ogląda albumy, próbuje opisać to, co widzi na zdjęciach, rozpoznaje i nazywa miejsca, które odwiedziło razem z rodzicami. Dzieli się z innymi wrażeniami z pobytu w tych regionach.

2. Przypomnij słowa piosenki, zaśpiewaj. Wskaż na mapie gdzie leży największa rzeka Wisła, która wpływa do morza Bałtyckiego- wskaż morze Bałtyckie. Pokaż góry, jeziora na mapie Polski. Określ gdzie leży region Śląsk a w nim miasto Jastrzębie-Zdrój.

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

3. Przygotowanie i układanie puzzli. Zdjęcia przedstawiające charakterystyczne miejsca w Polsce, ołówek, linijka, nożyczki, koperty.  Rodzic układa na stole zdjęcia przedstawiające charakterystyczne miejsca w Polsce, np.: góry, jeziora, morze, miasto, wieś. Prosi, aby dziecko dokładnie się im przyjrzało. Następnie rysuje na odwrocie zdjęć 2 lub 3 linie. Dziecko rozcina zdjęcia nożyczkami, po czym elementy wkłada do kopert. Wymienia się kopertami z innymi członkami rodziny i układają puzzle w całość. Podają nazwę przedstawionego na zdjęciu miejsca.

4. Flaga biało-czerwona to symbol Polski. Poznaj wygląd flagi, powiedz jakie barwy ma flaga, w jakiej kolejności one sie prezentują. Naucz się refrenu piosenki. 

 https://www.youtube.com/watch?v=AMi7DWaQsVk

5. Układanie z białych i z czerwonych prostokątów flagi Polski. Biały i czerwony prostokąt dla  dziecka (np. 1 cm x 3 cm). Rodzic wręcza dziecku biały i czerwony prostokąt. Dziecko układa z nich sylwetę flagi Polski. Kończy wypowiadane  zdanie: Flaga Polski jest ....biało-czerwona. Porozmawiaj z rodzicami na temat flagi, znaczenia jej barwy białej i czerwonej. Kiedy obchodzimy święto flagi w Polsce?

 

Zabawy Grzesia

Temat tygodnia Moja miejscowość, mój region

Propozycje zabaw i zajęć 24 kwiecień/ piątek

1. Posłuchaj wiersza o Warszawie – to duże miasto jest stolicą Polski. Nasza miejscowość (Jastrzębie-Zdrój) jest też miastem, ale mniejszym od Warszawy. Przez stolicę przepływa największa rzeka w Polsce – Wisła.

https://www.youtube.com/watch?v=2gDBf3sPDR0&feature=emb_logo

2.Wykonaj zadanie z rodzicem w kartach pracy cz.2, str. 46. Połącz na obrazkach pocięte widokówki, zobacz jakie znane miejsca w Polsce one przedstawiają. Z pomocą rodzica nazwij je. Na dolnym szlaczku niebieską kredką rysuj po śladzie fale w rzece Wisła.

3. Wykonaj zadanie w kartach pracy cz.2, str. 43. Nazwij obrazki, który z nich podoba się tobie, uzasadnij. Na szlaczku dolnym ołówkiem rysuj po śladzie domy niskie i wysokie. Wskaz który dom jest wysoki, który niski? Powiedz czy mieszkasz w niskim domu, czy w wysokim bloku ?

 

Propozycje zabaw i zajęć 23 kwiecień/ czwartek

1. Budujemy domy – zajęcia matematyczne.

Dzieci wspólnie z rodzicem układają na kartce z bloku figury geometryczne: kwadraty, prostokąty, trójkąty. Na dużym prostokącie 1 mały prostokąt (drzwi), 2 małe kwadraty (okna); trójkąt (dach).

Dom niski i dom wysoki. 2 pudełka różniące się wysokością, z naklejonymi w miejscach drzwi i okien małymi i dużymi figurami geometrycznymi (prostokątami i kwadratami). Rodzic ustawia przed dziećmi 2 pudełka – domy. Wskazuje dom niski i dom wysoki. Pyta dzieci, który dom jest według nich charakterystyczny dla wsi, a który dla miasta, jakie budynki znajdują się w ich miejscowości zamieszkania: niskie czy wysokie. Następnie dzieci z pomocą rodzica opisują wygląd budynków. Wskazują, który budynek ma małe  okna, a który – duże. Przeliczają okna i drzwi w każdym domu, posługując się liczebnikami głównymi  w zakresie 5 i więcej.

2. Wykonaj własny Album o mieście Jastrzębie-Zdrój.

Wykonaj zdjęcia gotowej pracy, pochwal się na naszej grupie :) 

3. Wytnij cztery kolorowe prostokąty lub kwadraty, albo trójkąty. Pobaw się wspólnie z rodzeństwem i rodzicami w zabawę rytmiczną. 

https://www.youtube.com/watch?v=hPnM_lMBYfw

 

Nadia M. - herb Jastrzębia-Zdroju :))

 

Propozycje zabaw i zajęć 22 kwiecień/ środa

1. Porozmawiaj z rodzicami jak wygląda życie na wsi, a jak w mieście. Wspólnie oglądnijcie pocztówki, zdjęcia, książki, bajki. Powiedz gdzie chciałbyś mieszkać na stałe: w mieście czy na wsi. Uzasadnij swoją odpowiedź.

2.  Posłuchaj wiersza 

Monika Sylwia Ziemann

Miasto

Stuka, puka, dudni, wali,                                                        
turkot słychać gdzieś w oddali,
autobusy i tramwaje,
na peronie pociąg staje.

Hałasują samochody,
na ulicach rewia mody,
krzyki, ryki, szum i gwar, 
tętni życiem nocny bar.


Berlin, Paryż i Warszawa,
tumult, zamęt, zgiełk i wrzawa,
rzeka Wisła i Sekwana,
płynie w smogu jak narwana...,

a tu na wsi koń i krowa,
kurka, pszczółka, żywność zdrowa,
snopek siana w polu stoi,
gospodyni kozę doi.

Rolnik pyrka na ciągniku,
lis grasuje po kurniku,
pieje kogut, gęga gęś,
tętni życiem polska wieś.

Szumi ruczaj jak Loara,
chlipie mleczko kotka stara,
świnka ryje nosem w chlewie,
a ja domek mam na drzewie!...

3..Wykonaj zadanie w kartach pracy cz. 2, str. 42. Opowiedz co przedstawiają obrazki, pokoloruj je zgodnie z poleceniem. Na dolnym szlaczku dorysuj brakujące elementy autobusu, pokoloruj obrazki. Powiedz dokąd chcesz nim pojechać.

 

4. Zaproś rodzeństwo do zabawy z piosenką „Maszynista zuch”. Zwiedzajcie Polskę jadąc wesołym pociągiem z maszynistą zuchem. Pojedż w góry, nad morze, nad jeziora, do Warszawy.

https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

Pozdrawia Gracjan

Praca Grzesia

Prace Igora

Laura wie jak wygląda herb miasta :)

 

Propozycje zabaw i zajęć 21 kwiecień/ wtorek

1.Zobacz w obecności starszego rodzeństwa lub rodzica gdzie leży Jastrzębie- Zdrój na mapie Polski lub globusie. To jest nasz region Śląsk. Poznaj jakie ważne miasta i rzeki znajdują się także na mapie. To jest nasz kraj, nasza ojczyzna, Polska.Pokaż góry, jeziora, morze, rzekę Wisłę, Warszawę – stolicę Polski. Posłuchaj piosenki „Jestem Polakiem”, naucz się zwrotki i refrenu.

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

2..Zaproś rodzeństwo do zabawy z piosenką „Maszynista zuch”. Zwiedzajcie Polskę jadąc wesołym pociągiem z maszynistą zuchem. Pojedż w góry, nad morze, nad jeziora, do Warszawy.

https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

3. .Wybierz się na spacer z rodzicami, oglądaj najbliższą okolicę na swoim osiedlu.

Propozycje zabaw i zajęć 20 kwiecień/ poniedziałek

1.Oglądanie w albumach, na widokówkach lub zdjęciach swojej miejscowości. Opowiadanie wyglądu najbliższej okolicy, ciekawych miejsc na spędzanie czasu, ważnych instytucji ma moim osiedlu, np. biblioteka, szkoła, apteka, przychodnia.
 
2.Oglądnij film, który pokazuje miasto z góry okiem drona. Powiedz co ciekawego zauważyłeś? Jakie budynki są widoczne, czy jest dużo zieleni ?https://www.youtube.com/watch?v=bGnWzp4zMM0
 
3.W obecności rodzica zobacz przez okno jaki widok masz na swoją okolicę. Opowiedz co widzisz, co ci się podoba, co byś chciał zmienić. O czym marzysz, aby się znalazło na twoim osiedlu i dlaczego?
 
4.To jest herb miasta Jastrzębie-Zdrój. Poproś osobę dorosłą aby pomogła ci narysować lub skopiować taki sam. Pokoloruj go według wzoru. Pochwal się swoja pracą .

https://www.jastrzebie.pl/fileadmin/user-files/materialy-do-pobrania/herb.png

Ala S. - starannie wykonała herb Jastrzębia-Zdroju

Alicja w ogrodzie

 

Temat tygodnia Dbamy o przyrodę

 

Propozycje zabaw i zajęć 17 kwiecień/ piątek

1.Oglądnij bajkę , powiedz jakie działania proekologiczne zostały tu wymienione.

Powiedz jakie kolory koszy na odpady znajdują się przy naszych domach i co się do nich wrzuca w ramach

segregacji. Podejmuj działania proekologiczne, dbaj o zdrowe otoczenie, o naturę.  Bądż eko przedszkolakiem.

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

 

2.Zaśpiewaj piosenkę, naucz się  jej słów.

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

3.  Zachęcam do systematycznego poruszania swoim ciałem przy otwartym oknie w towarzystwie osoby dorosłej. Pamiętajcie o piciu wody, soków owocowych, o jedzeniu zdrowych surówek. To wszystko ma duży wpływ na odporność organizmu.

Zaczynamy: skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy !!!

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

 

Propozycje zabaw i zajęć 16 kwiecień / czwartek

 

1. Zabawy matematyczne. Wykorzystaj do swoich zabaw takie same elementy lub zrób własne. Baw się, układaj, przeliczaj. Wykonaj kolorowe koła z paieru, ułóż je tak by powstały takie same kwiaty /liczba płatków była taka sama, ułożenie kół było takie samo/.

https://www.youtube.com/watch?v=3aK8gWNWQNo

2. Obejrzyj film, który pokazuje jak dbać o naturę wokół nas podejmując działania proekologiczne. Porozmawiaj z rodziną i dowiedz się jakie proekologiczne działania podejmowane są w twoim domu.

Zapamiętaj  kilka pozytywnych działań i próbuj je wdrożyć do codziennego życia. Niech staną się dobrym nawykiem.

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

3. Recykling – zapytaj osobę dorosłą lub starsze rodzeństwo o wyjaśnienie

tego ważnego słowa. Pamiętaj o segregacji odpadów w twoim domu.

Posłuchaj piosenki, naucz się refrenu i pamiętaj, że ten świat jest w twoich rękach.

Wiele zależy od twojego postępowania.

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

Propozycje zabaw i zajęc - 14 kwiecień/ wtorek

I Oglądanie książek ze zdjęciami ogrodów.

Zabawa z wykorzystaniem obrazków – Co służy przyrodzie?

Zabiegi sanitarno-higieniczne przed śniadaniem, starannie myje ręce mydłem. Życzy sobie: smacznego. 

II.1 ) Nauka piosenki Ekologiczne reggae na zasadzie echa muzycznego.  Improwizacja ruchowa treści piosenki. Zabawy w „Echo muzyczne“.

I. Czysta ziemia, zdrowa woda,

błękit nieba i przyroda

to prawdziwe skarby nasze,

gdy jest jasno, światło gaszę

Ref.: Lubisz przyrodę – szanuj ją. Ziemia to jest nasz wspólny dom.

II. Sarna biegnie skrajem łąki,

leci motyl do biedronki,

piękny zapach lasu czuje…

Śmieci w domu posortuje!

III. Jedźmy razem nad jeziora,

lato to najlepsza pora!

Czy wyrażasz na to zgodę?

Ale najpierw – zakręć wodę!

 

2) Stemplowanie palcem na temat: Kwitnący ogród. Wypełnia tło obrazka za pomocą palca i farby.

 Celuj do butelki - zabawa ruchowa z elementem spostrzegawczości .

 Relaks  odpoczywa przy muzyce relaksacyjnej. Dba o zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie– wycisza umysł. 

III Zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków.

 

Przygotowania do Świąt w naszych domach

Babeczki ozdobione przez Laurę :)

Koszyczek z pokarmami jest gotowy, czas świętować:) 

Marysia dekoruje babkę świateczną

Nadia ozdabia pisanki 

Przedszkolna przyjażń :) 

 

 

Witajcie Dzieci.

Wierzymy, że już niebawem spotkamy się w naszym ukochanym ogrodzie,

gdzie czekają na Was nowe zabawy z Głuchym Telefonem i Memory.

Zobaczcie również jak pięknie zakwitły żonkile.